Bomen van verbinding

Gekoppeld aan de Kunstsafari in Hilvarenbeek die gehouden werd in het weekend van 21 september 2024, werken inwoners van alle generaties en culturen sinds begin mei mee aan drie grote en kleurrijke wandkleden met  daarop de afbeelding van een levensboom. Iedereen is welkom om mee te komen borduren.

Textielkunstenaar Marita Kratz uit Diessen is de artistiek begeleider van het project. “Het is een verbindend project vol van schoonheid, handenarbeid en toewijding”, aldus Marita. Het gaat ook om het ontmoeten van elkaar.

Bomen van Verbinding
Het textielproject ‘Bomen van Verbinding’ begon enkele jaren geleden in Vught en loopt inmiddels in meer dan tien gemeenten. Het idee is afkomstig van Carola Mokveld uit Vught en de Oekraïense Tatiana Rylina. Zij zijn er vorig jaar mee begonnen en het initiatief is inmiddels in veel gemeenten overgenomen.

Altijd op de hoogte blijven?

Geef je op voor onze nieuwsbrief.

- Weggeefkasten

- Bomen van verbinding